وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

کجا این مساله اثبات شده که شما چنین چیزی را از آن استنباط می‌کنید؟

 

اقداماتی که اصولگرایان در قبال دولت انجام می‌دهند چیزی غیر از این است؟

 

این اقدامات در نقد و بررسی عملکرد دولت است.

 

پس این همه اعلام نگرانی و هشدار ناشی از چیست؟

 

خب هر چه به آخر دولت آقای احمدی‌نژاد نزدیک‌تر می‌شویم اوضاع حساس‌تر می‌شود؛ بنابراین ارائه نقدها و راهکارها هر چه بیشتر باشد به بهبود اوضاع بیشتر کمک می‌کند.

 

 

 

 

آقای طائب شما نظرتان درباره این جمله آقای احمدی‌نژاد که اگر به مجلس بیایم ناگفته‌هایی را خواهم گفت و چیزی باقی نمی گذارم چیست؟

 

این هم یعنی اینکه دیگر چیزی برای انتقادهای مجلس باقی نمی‌گذارم. این‌گونه هم می‌توان تفسیر کرد.

 

واقعا این تفسیر، تفسیر درست و حقیقی از کلام آقای احمدی‌نژاد است؟

 

می‌گویم این گونه هم می‌شود این خبر را معنی کرد. برداشت "جنگ" از ناگفته‌های آقای احمدی‌نژاد برداشت‌های دیگران است. ما این گونه به این کلام آقای احمدی‌نژاد نگاه نمی‌کنیم. بار قبل هم که ایشان مورد سوال قرار گرفتند و به مجلس آمدند این نگرانی‌ها و تصورات بود اما ایشان اصلا آن گونه که برخی از آن نگران بودند صحبت نکرد.

 

البته پاسخهای قبلی ایشان هم خیلی خوشایند مجلسی‌ها نبود و شوخی و مزاح رییس‌جمهور را توهین ارزیابی کردند؛ مساله‌ای که باعث تغییر قانون طرح سوال از رییس‌جمهور شد.

 

آقای احمدی‌نژاد دفعه قبل هم که گفتند و خندیدند به دنبال افزایش صمیمیت بین دولت و مجلس بودند.

 

مدل مبارزه با مشکلات اقتصادی بحث روز است. اختلاف سلیقه‌هایی که در این زمینه وجود دارد و در حقیقت وقتی حرفها می خواهد ترجمه شود، حرف و حدیثها از دل آن درمی‌آید.

 

می‌گویید که هیچ اختلافی بین اصولگرایان و دولت وجود ندارد؟

 

بنده که بیشتر در جلسات می‌روم می‌بینم اختلاف سلیقه‌ درباره نحوه اجرای (امور) وجود دارد. اما کسی با کسی مشکل ندارد.

 

مدیریت اصولگرایان مدل موفقی بوده است؟

 

صددرصد. اصلا مدیریت اصولگرایی با مدیریت قبلی‌ها به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

 

 

در حال حاضر وضعیت اقتصادی و قدرت خرید مردم بهتر است یا در زمان دولت اصلاحات؟

 

یقینا الان شرایط اقتصادی مردم بهتر از دوران اصلاحات است. در زمان اصلاحات، اوضاع اقتصادی جهان مانند امروز درهم ریخته نبود. در آن مقطع زمانی بحران اقتصادی وجود نداشت که از چین تا امریکا با آن دست و پنجه نرم کنند. ما در این وضعیت جهانی داریم زندگی می‌کنیم.

 

پس عمده نگرانی‌ها از چیست؟

 

ناشی از این است که اوضاع جهانی را به خوبی بررسی کنیم و برویم سراغ اقتصاد مقاومتی. اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه برای مردم توقع ایجاد نکنیم و مردم را به این مساله آگاه کنیم که اوضاع اقتصاد جهانی به هم ریخته است و ما هم باید دست از زندگی مصرف‌گرایانه برداریم و به سراغ اقتصاد مقاومتی برویم؛ همانطور که در جنگ تحمیلی این کار را کردیم. البته شرایط الان به مراتب خیلی بهتر از اوضاع جنگ تحمیلی است. در این اوضاع جهانی آنچه ملت ایران را در این شرایط بد اقتصادی جهانی نجات می‌دهد و می‌تواند منجی جهانی شود همین اقتصاد مقاومتی است.

 

 

آقای طائب تحریم‌های اقتصادی تاثیری بر اقتصاد ایران گذاشته است یا خیر؟

 

بحث تحریم‌ها باید خوب بررسی شود که این تحریم‌ها برای ایران کشنده است یا برای تحریم‌کنندگان، کشنده‌تر. اگر برای دشمن کشنده‌تر است چرا دست به این تحریم زد. اگر به این نتیجه برسیم که تحریم‌ها آخرین تیریست که دشمن رها کرده، بله تحریم ها ما را به سختی می‌اندازد اما خود دشمن را از بین می‌برد. اینجا هر کسی بهتر بتواند مقابله بکند برنده نهایی خواهد بود.

 

حاج آقا به نظر شما چند درصد مشکلات امروز اقتصادی ایران به مساله تحریم‌ها برمی‌گردد؟

 

سه چهارم به تحریم‌ها برمی‌گردد و یک چهارم هم به سوءمدیریت‌ها و برخی خیانت‌ها.... اما راه حل هم داریم که همان اقتصاد مقاومتی است....آقای احمدی‌نژاد برخلاف دولت‌های سابق هر چه به پایان کار نزدیک‌تر شده، پرکارتر شده است.

 

اثرات این پرکاری کجاست؟

 

بالاخره در این بحران جهانی ایران جلوست. جای آقای احمدی‌نژاد اگر افراد دیگری بودند معلوم بود که الان کجا ایستاده بودند. ببینید! ما شاخصمان مقام معظم رهبری است. ایشان از همه اشراف اطلاعاتی بیشتری دارند. ما در تمام اختلاف سلیقه‌ها و انتقادهایی که داریم نباید انصاف را از دست بدهیم. ایشان در هفته دولت امسال فرمود علت مخالفت با این دولت دو چیز است؛ پرکاری و پایداری بر اصول؛ بنابراین اگر چیزی بین دوستان اصولگرا بروز کرده است اختلاف سلیقه‌هاست نه در متن اصلی.

 

 

 

آقای طائب تاکید موکد آقای احمدی‌نژاد برای مذاکره با امریکا چیست؟

 

آقای احمدی‌نژاد هرگز تاکیدی برای رابطه با امریکا نداشتند و این حرفها القای شماست.

 

اما ایشان در جریان آخرین سفری که به نیویورک داشتند بیش از پنج بار درباره مذاکره با امریکا صحبت کردند.

 

اصلا اینطور نیست....شما شرط هایی که آقای احمدی‌نژاد گذاشتند ببینید، بنده هم رابطه را قبول دارم.

 

نامه‌هایی که آقای احمدی‌نژاد برای اوباما ارسال کرد.

 

نه! آن نامه‌ها خوب بود. نامه آقای احمدی‌نژاد خلع سلاح اوباما بود. آقای اوباما به گونه‌ای رفتار کرد که به همه دنیا القا بکند که این ایران است که اهل جنگ و دعواست و ما طرفدار صلحیم. آقای احمدی‌نژاد در آن نامه ثابت کرد که نه! ما مشت آهنین را زیر دستکش مخملی می‌بینیم. این را همه باید به همه بگوییم که ما رابطه‌مان را با امریکا قطع نکردیم، بلکه امریکایی‌ها بودند که با ما قطع رابطه کردند.

 

یعنی هیچ تلاشی از سوی دولت برای برقراری رابطه با امریکا صورت نگرفته است؟

 

خارج از اصول نه.

 

خارج از اصول یعنی چه؟ یعنی اینکه دیدارهایی غیررسمی بوده است؟

 

منظورم خارج از اصول مذاکره است. امریکایی‌ها اگر از شروطشان دست بردارند جمهوری اسلامی حاضر است مذاکره کند.

 

 

من از شما که می‌فرمایید شخص مطلعی هستید این سوال را پرسیدم و دوباره می‌پرسم آیا درخواست رسمی‌ای از سوی دولت ایران برای مذاکره با امریکا شده است؟

 

خارج از اصول مذاکره هیچ درخواستی نبوده است.

 

هیچ دیداری هم بین مقامات دولت با امریکایی‌ها در این چند ساله نبوده است؟

 

هرگز نبوده است.

 

آقای طائب با توجه به اینکه برادر جنابعالی رییس اداره اطلاعات سپاه پاسداران هستند آیا ایشان همراه آقای احمدی‌نژاد به نیویورک رفته بودند؟

 

نه! اینها شایعاتی است که می‌سازند. غیر از اخوی، بنده هم بر اساس همین اخبار منتشره نیویورک بوده‌ام.

 

یعنی آقای ولایتی و صالحی به همراه برادر شما دیداری با امریکایی‌ها نداشته‌اند. پس چرا روزنامه ایران که متعلق به دولت است از تکرار ماجرای مک فارلین ابراز نگرانی می‌کند؟

 

این که خیلی ساده‌انگاری است. شما آمدید مک‌فارلین را تطبیق دادید به اخوی و اینها. آنها که حرفی نزدند. اینها وقتی می‌گویند مک فارلین یعنی نکند که اصلاح‌طلبان بیایند و با امریکایی‌ها ببندند...

 

ببین عزیز من اگر آمدی یک چیز مبهم را تفسیر کردی ممکن است درباره خودت هم تفسیر شود. چرا تفسیر کردی که این دارد طائب و فلانی را می‌گوید.

 

این خبری بود که روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده بود.

 

باشه آقاجان حق با شماست، مواظب باشید مک فارلین دوباره تکرار نشود. این کمال سادگی است که کسی باور کند حاج حسین و ولایتی و اینها امریکا رفته باشند.

 

مفروض بر شایعه بودن این خبر، علت طراحی این شایعه را چه می‌دانید؟

 

هیچی. امریکایی‌ها کم آورده‌اند. دوستان داخل هم کمتر آوردند. بنده و حاج آقا حسین، امریکا را ذلیل‌تر از آن می‌دانیم که ما الان نیاز به ارتباط با آنها داشته باشیم.

 

آقای طائب عمده انتقاد شما به آقای احمدی‌نژاد چیست؟

 

یکی پرکاری ایشان است. ایشان توقع دارد که همه مثل او کار کنند. انتقاد دیگر هم این است که آقای احمدی‌نژاد در انتخاب مشاورین خود می‌توانست مشاورین برتری داشته باشد.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com